După cum spune fiul lui Ferruccio Lamborghini,[3] Ferruccio Lamborghini s-a dus să îl întâlnească pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care îl avea. Enzo Ferrari i-a spus să plece şi să conducă tractoare, pentru că nu este în stare să conducă automobile. Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a desfăcut de la Ferrari-ul său, şi şi-a dat seama că este produs de aceeaşi firmă care producea ambreiajul şi pentru tractoarele sale. În depozitul său a găsit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie şi a rezolvat în acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, şi-a promis că nu se va mai duce niciodată să îi ceară acestuia ceva şi că îl va bate prin construirea unei maşini sport mai performantă. Astfel s-a născut ideea unui maşini sport Lamborghini.
Ferruccio s-a decis ca maşina sa să aibă un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase şi la un Ferrari V12. Noul motor avea 4 came, o cursă scurtă şi două valve mari pe cilindru, având o putere surprinzătoare de 350 cai putere (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu un arbore cotit sustinut de 7 rulmenti principali, se poate uita de pistoanele de aluminiu, si arbore cotitcu propria jumătate de motor-viteza "roata dintata" cu un lant silenţios. Aşezarea motorului automobilului a fost proiectată de către Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione .
Si ce masina !! :))
Reventón | 2007– | Lamborghini V12 | 6,496 cm³ | 352 km/h (218 mph) |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu