StarCraft este un joc de strategie în timp real (RTS) produs de firma Blizzard Entertainment. Apărut în 1998 pentru PC, jocul a fost portat mai apoi pentru Macintosh şi Nintendo 64.
Peste 9 milioane de copii ale jocului au fost vândute de la apariţia sa. A fost cel mai vândut joc al anului 1998 şi a câştigat "Origins Award" pentru cel mai bun joc de strategie al acelui an. Este foarte popular, mai ales în Coreea de Sud, unde jucători profesionişti primesc sponsorizări şi participă la meciuri televizate.
Subiectul jocului este un război între trei rase galactice: Terran (oamenii), Zerg (o rasă artropoidă condusă de un "creier" colectiv) şi Protoss (o rasă umanoidă avansată tehnologic).
Povestea se extinde pe durata a şase campanii (numite şi episoade), fiecare campanie centrându-se pe una din cele trei rase. Mare parte din acţiunea jocului se petrece în Sectorul Koprulu, o regiune a galaxiei colonizată de oameni exilaţi în secolul al XXIII-lea. Acţiunea propriu-zisă începe, însă, în 2499.
Jocul se poate juca deasemenea şi în echipă (multiplayer), fie în LAN, sau pe diferite servere dedicate din Internet, principalul provider fiind Battle.net
Blizzard a reuşit să şocheze zilele trecute comunitatea internaţională de jucători printr-un anunţ legat de Starcraft 2 . Multaşteptatul titlu nu va mai fi lansat cum a fost anunţat, ci ca o trilogie. Campaniile celor trei rase vor reprezenta fiecare câte un joc de sine stătător . Prima lansată va fi cea a terran-ilor, intitulată Terrans: Wings of Liberty. Va urma campania Zerg: Heart of the Swarm şi în final jucătorii pasionaţi de universul Starcraft vor putea achiziţiona Protoss: Legacy of the Void. Această mişcare importantă făcută de Blizzard a ridicat în mod evident mai multe semne de întrebare, reprezentanţii companiei încercând să explice motivele care au stat la baza ei.Conform oficialilor Blizzard, jocul a întârziat deja destul de mult şi au fost puşi în faţa unei alegeri: fie să lanseze jocul integral, dar să limiteze campaniile şi să renunţe la elemente importante din ele; fie să lanseze jocul pe bucăţi şi să aibă destul timp la dispoziţie pentru a urmării scenariile stabilite iniţial. Astfel, fiecare campanie va fi diferită. Cea a terran-ilor va include o mini-campanie protoss, campania Zerg va conţine elemente RPG, iar cea Protoss va fi caracterizată printr-o importantă latură diplomatică.
Campaniile Starcraft 2 se pare că vor fi destul de lungi şi vor avea un fir epic bogat , justificând într-un fel lansarea ca şi joc separat. În ceea ce priveşte latura multiplayer a jocului, ea a rămas neinfluenţată de decizia luată de Blizzard. Jucătorii se pare că vor avea acces la bătăliile în reţea indiferent de jocul pe care-l vor achiziţiona, însă anumite unităţi care apar în cele trei campanii nu vor fi disponibile în modul multiplayer.
Deşi pentru mulţi decizia de a împărţi Starcraft 2 în trei părţi ar putea fi dezamăgitoare, nu ne putem pronunţa încă asupra impactului real până la apariţia jocului. Sperăm doar ca această mişcare a celor de la Blizzard să nu fi fost făcută doar din considerente financiare, după modelul seriei episodice HalfLife 2. Nu a fost anunţată încă o data de lansare pentru Starcraft 2 , în ciuda faptului că săptămâna trecută a avut loc evenimentul BizzCon, axat pe jocurile companiei Blizzard. Ne-am bucura dacă trilogia Starcraft 2 va merita aşteptarea.
Eu unul abia astept aparitia jocului StarCraft 2 desi din imaginile vazute cred, o sa fie putin mai complicat decat primul, dar are o grafica foarte tare! :*
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu